Activiteitenlogboek TFC

Home Forums TFC Discussiegroep Activiteitenlogboek TFC

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Edine van Ouwendorp
    TFC Voorzitter

Gisteravond ben ik op de gemeenteavond geweest waar Annelies Groothuis (de kinderwerkster die ook naar Suriname gaat) een presentatie hield over het werk wat ze hoopt te gaan doen in Suriname. Zij zit bij ons in de gemeente. Het was een mooie avond waarop aardig wat mensen afkwamen. Het was een avond in de plaats van catechisaties en huisbezoeken. Het is dus wel gemeentebreed getrokken. Dat is mooi om te zien.
    Ik merkte opnieuw hoe moeilijk het is om op de gemeenteleden over te brengen wat het belang is van meeleven en meebidden. Persoonlijk kom ik wel steeds meer tot het idee dat het voor een werker nog moeilijker is om dat over te brengen (aangezien hij/zij voor zijn eigen doel staat te praten) dan voor iemand die achterblijft. Ik denk dat mensen zich makkelijker kunnen identificeren met bijv. een van ons (wij zijn ook maar achterblijvers) dan met Ammiƫl ofzo (Hij heeft een roeping, zo bijzonder!).

Nu hopen we dat het meeleven van de gemeente er metterdaad zal zijn…..

– Op de kinderclub bij ons in de gemeente heb ik een presentatie gehouden (aan de hand van foto’s) over Suriname en het gezin Meuleman. Vervolgens hebben de kinderen worst verkocht langs de deur. De opbrengst is voor Suriname.
    – Op de kinderclub gaan we kaarten/tekeningen/e.d. maken voor alle gezinsleden van de familie Meuleman. De kinderen schrijven er iets op over zichzelf. Indien mogelijk doe ik er ook nog wat foto’s van de kinderen bij (terwijl ze aan het kaarten maken zijn.)
    – Als je gebruik wilt maken van de presentatie over Suriname, mail mij dan. I.v.m. de beperkte ruimte op de site, zet ik hem niet bij de bestanden op de site.

Jacco Huijzer
    TFC Lid

We zijn niet alleen TFC met elkaar, maar ook elk individueel TFC-lid in onze eigen omgeving. We zullen ook elkaar blijvend moeten inspireren en stimuleren om wat dit betreft een ‘lichtend licht’ te zijn in onze omgeving. Mijn idee is daarom dat we elkaar op de hoogte houden van wat we allemaal doen – hoe klein het ook is, het kan wellicht een ander TFC-licht inspireren om in zijn/haar omgeving hetzelfde te doen. Door dit in een ‘activiteitenlogboek’ te doen kunnen we ook nog eens terugbladeren.

Wat vinden jullie van dit idee?

• Dit onderwerp is gewijzigd 5 jaren, 8 maanden geleden door Erik.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.