Reageer op: PR

Home Forums TFC Discussiegroep PR Reageer op: PR

Arne Kos
TFC Lid

Eerder heb ik een bericht geplaatst wat van wiki afkomt. Ik wil nu a.d.h.v. de eerste vet gedrukte zin daar een suggestie mee doen.

Het gaat hier om wederzijds begrip, dus niet alleen moeten wij snappen hoe het er aan toe gaat in Suriname, maar ook moet Suriname snappen hoe het er nu aan toegaat bij ons.

Op dat laatste wil ik nog even niet ingaan, maar voor dat eerste wil ik een suggestie doen:

Ammiël houd een dagboek bij. Nu vraag ik mij af of het mogelijk is om een selectie te maken uit dat dagboek en deze te publiceren met regelmaat. Het gaat mij dan specifiek om de delen waarmee de eerder gestelde doelstelling dan kunnen behalen, namelijk het wederzijds begrip bij de doelgroep bewerkstelligen.

We kunnen natuurlijk geen namen noemen of zo specifiek zijn dat mensen te identificeren zijn. Tenzij dat de situatie of de persoon dat toelaat. Het zou natuurlijk wel mooi zijn als Ammiël dingen kan delen die wel intiem zijn, maar niet zo intiem dat ze alleen naar de TFC gecommuniceerd kunnen worden of die hij alleen met Helen kan delen.

Er moeten ook dingen tussen zitten die van alle dag zijn. Zoals bijvoorbeeld het invullen (of juist niet) van belastingsformulieren bv. Het gaat mij in deze suggestie echt over het begrip overbrengen naar de mensen in Nederland van alledaagse dingen.

Er is daar natuurlijk al veel over gezegd, maar het zou natuurlijk mooi zijn als we dat kunnen verzamelen en op een bepaalde manier kunnen uitgeven.

Ik ben aan het brainstormen, dus ik hoor graag wat jullie er van vinden.