Reageer op: Ditjes en Datjes

Home Forums TFC Discussiegroep Ditjes en Datjes Reageer op: Ditjes en Datjes

Edine van Ouwendorp
TFC Voorzitter

Als eerste wil ik jullie graag laten weten dat wij een baby verwachten. Ik merk dat de zwangerschap er wel eens voor zorgt dat ik niet zoveel puf heb om nog achter de pc te kruipen.

Maar toch een reactie op het bericht van Jacco. Ik vind het fijn dat Jacco ons zo goed op de hoogte houdt van de gebedspunten. We merken ook dat dat noodzakelijk is om gebed te hebben.

Ik vraag me soms wel af wat we moeten doen met het weten van al deze dingen. Moeten we hierover ook reageren naar Ammiël en Hellen? Geven zij wel eens aan dat ze meer van ons willen horen of vinden ze het zo prima?

Moeten wij als TFC meer communiceren over de gebedspunten? Op de laatste vergadering merkten we al dat daar verschil aan behoefte over bestaat. Ik denk dat dat niet iets is wat je kunt maken. Geef het vooral aan als je graag reactie wilt op je bericht. Dat kan wel.

Misschien kunnen we proberen om elkaar te helpen met bidden. Bijv. zoals nu als Ammiël vertelt over de moedeloosheid die hem vaak bekruipt. Ik denk er dan over na wie dat in de bijbel (of bijv. een zendeling) ook heeft gevoeld en wat hij of zij toen heeft gedaan. (ik denk nu aan de moedeloze Elia. De Heere bemoedigde hem met voedsel en drank) Het zou ons kunnen aanmoedigen om te bidden of de Heere ook zo daadwerkelijk aan Ammiël zo’n bemoediging wil geven. En misschien als we dat met elkaar delen, kan bijv. Jacco dat weer aan Ammiël teruggeven als bemoediging.

Tot zover
Edine