Reageer op: Gebedspunten

Home Forums TFC Discussiegroep Gebedspunten Reageer op: Gebedspunten

Jacco Huijzer
TFC Lid

Ik had nog even mailcontact met Ammiƫl nav zijn laatste mail. Ik vroeg hem of hij wist wat de oorzaak was van de vermoeidheid. Is het de voelbare weerstand van de boze, of zou hij het ook Nederland gehad kunnen hebben?

“Ik zou het ook in Nederland gehad kunnen hebben. Maar in Nederland heb je bij pastorale gesprekken best nog weleens dat je er zelf van opknapt, geestelijke gezien. Bij de gesprekken hier is het vaker dat ik afknap. Er is wat dat betreft niet veel verschil tussen de ene of de andere broeder. Misschien komt het ook wel door het gebrek aan respons. Aan stoicijns voor zich uitkijken. Aan het idee hebben dat niets, maar dan ook helemaal niets lijkt te landen in de harten. Misschien ook wel met het feit dat je dingen honderd keer herhaald hebt en dat het dan de 101e keer gewoon weer niet goed gezegd wordt. De bodem is zeg maar erg droog hier. Planten en natmaken vergt een uiterste inspanning. Ik weet dat ik het niet zelf hoef te doen, maar toch vreet het wel. Vooral omdat ik elke keer weer onderweg moet. Trouwens, geld is misschien ook wel het probleem. Elke keer maar weer gaan gesprekken over geld. Ik weet gewoon niet goed hoe ik daar mee om moet gaan.
Verder gaat het trouwens goed. Ik heb eigenlijk niet veel te klagen en we zijn de Heere nog altijd dankbaar dat Hij ons hier naartoe heeft geroepen. We genieten iedere dag weer van wat we zien. We krijgen ook wel goede dingen te horen, daar zijn we blij om. Maar vaak zijn het maar heel kleine dingen en dan moet je er goed op letten.”