Reageer op: Gebedspunten

Home Forums TFC Discussiegroep Gebedspunten Reageer op: Gebedspunten

Jacco Huijzer
TFC Lid

Deze mail ontving ik vanmorgen van Ammiƫl:
“Je vroeg onlngs om gebedspunten. Nu, ik heb een belangrijk gebedspunt dat eigenlijk al veel langer op de lijst had moeten staan. Vandaag echter kwam ik er opnieuw achter. Vrijdags doe ik altijd de bezoeken bij de gemeenteleden. Ik kom daar altijd helemaal uitgeput vandaan. Niet alleen lichamelijk, wat te maken heeft met de hitte, het verschil in taal en het overbrengen van de bijbelse boodschap in een andere cultuur, maar vooral ook geestelijk. Ik merk dat ik totaal leeg gezogen wordt in die 2 uur dat ik daar ben. Ik weet niet hoe ik het anders moet verwoorden. Ik kwam er zelfs achter dat ik een soort tegenzin ontwikkel voor die bezoeken en dat het met dat laatste te maken heeft. Juist echter die bezoek en zijn van onschtbare waarde. Voor mijzelf wat cultuurkennis e.d betreft, maar ook voor de mensen. Eigenlijk is het woordverkondiging in het klein. Bijvoorbeeld over bijbel lezen: wie mijn woord hoort en ze doet die is mijn broederen zuster en moeder. Wat betekent dat voor u, enz. Het zijn kostbare momenten, maar haast te duur voor mijzelf. Ik stop want typen op een tablet schiet niet op.”