Reageer op: Gebedspunten

Home Forums TFC Discussiegroep Gebedspunten Reageer op: Gebedspunten

Jacco Huijzer
TFC Lid

Ik ontving een mail van Ammiƫl, waarin hij voor het volgende gebed vraagt. Lijkt mij een punt dat binnen de TFC moet blijven:

“Wat ik even met je wilde delen, ook voor het gebed is het volgende. Ik zei al: de aanval komt uit een onverwachte hoek en dat deed ie dus. afgelopen zaterdag kerenraadsvergadering. Daar werd door dezelfde br ronduit gezegd: als we geen geld meer kunnen krijgen of lenen dan gaan we weer naar de RK kerk. Ik had al een vermoeden en had me er al op voorbereid, maar dat het toch echt waar was, was een klap in m’n gezicht. We hebben het opgelost met een bepaalde constructie waarin het mogelijk is om te lenen. Het gezegde blijft echter gezegd. Wat erger is: het gezegde is nog steeds gedacht. Troost mocht ik vinden in het verdriet van Jezus die zich ontfermde over de scharen die alleen op hem afkwamen om de wonderen en niet om zijn woroden. Ook de woorden aan Samuel kwamen in mijn gedachten: ze hebben niet u versmaad, maar zij versmaden mij. Toch doet het pijn en is het een duivelse streek. Bid om wijsheid en inzicht en vooral om de Heilige Geest in de harten van hen en mij.”