Reageer op: Gebedspunten

Home Forums TFC Discussiegroep Gebedspunten Reageer op: Gebedspunten

Edine van Ouwendorp
TFC Voorzitter

Beste mensen,
We hebben begrepen dat jullie vanav vergaderen. Daarom nog even op de valreep dit bericht.
Ik ben er al een keer eerder voor gaan zitten, maar het internet is toch wel een probleem.
Op het moment hebben we helemaal geen verbinding meer.
Nog niet zolang geleden heb ik jullie gemaild over de machten van de duisternis waar ik snel mee in aanraking kwam. Ik moet jullie eerlijk zeggen dat ik bij de desbetreffende broeder niet meer zo goed op het erf durfde te komen. Natuurlijk is dat wat dwaas gedacht want die bij ons zijn zijn sterker dan die bij hen zijn. Mijn schroom laat echter wel de impact van het gebeurde zien. Ondertussen moest i k toch afgelopen vrijdag bij hem zijn voor het wekelijkse huisbezoek. Ik mag zeggen dat de Heere het wonderlijk geleid heeft. Ik heb daar met veel vrijmoedigheid het woord mogen verkondigen. De duivel moest zich gedeisd houden
Een bijzondere gelegenheid tot het brengen van Gods woord deed zich voor op diezelfde dag. De moeder (87)van bovengenoemde broeder is stervende. Zij is zelf van de RK-kerk, haar kinderen waar ze bij in woont zijn van de evang gemeente. De voorgangers van zowel de RK-kerk als van de evang kerk wilden niet komen. Men was blij dat ik wel wilde komen. We hebben samen met enkele gemeenteleden voor deze vrouw gebeden. Ik mocht nog een korte preek houden en we hebben nog wat gezongen. De familie stond er om heen en de (achter)kleinkinderen op wat grotere afstand. We hopen en bidden dat het verandering van harten mag teweegbrengen
Gisteren waren er in de kerk veel kerkgangers. Ik heb gepreekt over Gen 3. De preken zijn hier eigenlijk een zondagsschool verhaal met toepassing. Toch lijkt het wel impact op de mensen te hebben. We weten dat er elke keer als er een nieuwe voorganger komt veel kerkgangers zijn, maar dat de meesten dat niet lang volhouden. Wat daarvan precies de reden is is mij onbekend. Misschien nieuwsgierigheid of misschien heeft het ook te maken met de moeilijkheidsgraad van de prediking.
Met ons gaat het goed. De jongens raken steeds meer gewend. Gelukkig komt vanmiddag de verhuiswagen en krijgen ze wat meer speelgoed. We slapen goed ondanks de enorme warmte hier gelukkig heeft het gister weer een beetje geregend. Onze wasmachine heeft weer warm water dat is wel fijn.
Misschien hebben jullie gehoord van de nieuwe ziekte die in M-amerika is uitgebroken en die overgebracht worden door muggen: Chikungunya. Wij zijn er zelf nog niet zo bezorgd over. Niet dat wij altijd zo vol van geloof zijn, maar de Heere heeft tot nu toe die zorgen weggenomen.

We willen jullie danken voor jullie gebed en voor jullie gebleken belangstelling.

Gebedspunten:
Goede internetverbinding (belangrijk voor het werk)
Onstabiele kerkgangers
Gezondheid
Wijsheid voor alle dingen die op ons pad komen
Geschikte persoon die opgeleid kan worden tot evangelist

Danken voor:
Het verloop van het bezoek aan br Hendrik
De mogelijkheid om in zijn familie het woord te brengen
Dat het goed met hen gaat en met de kinderen